درمان قطعی زگیل مقعد
نوشته شده توسط : مونا احمدی

درمان زگيل مقعدي:

بيماران مبتلا به زگيل مقعدي بايستي بدانند كه در افرادي كه فعاليت جنسي و مقاريت دارند ويروس HPV و عود آن شايع است و دوره نهفته آن مي تواند طولاني و متغيير باشد و مدت عفونت و روش هاي پيشگيري كاملا مشخص نمي باشد.

انتخاب نوع درمان زگيل مقعدي به عوامل مختلف زير وابسته است:

  1. سايز زگيل
  2. تعداد زگيل ها
  3. محل زگيل
  4. ترجيح بيمار و پزشك

درمان به دو شكل كلي انجام مي شود:

درمان توسط بيمار :

درمان هايي كه توسط خود بيمار انجام مي شود كه شامل استفاده از محلول يا ژل podofilox 0.5%، كرم imiquimod 5%، يا پماد sinecatechins 15% مي باشد. البته به دليل عوارض هر كدام و طولاني بودن مدت درمان كمتر توصيه مي شود.

درمان توسط پزشك :

درمان هايي كه توسط پزشك متخصص انجام مي شود كه شامل استفاده از نيتروژت مايع، الكترو كوتر، ليزر، رزين پودوفيلين ۱۰% تا ۲۵%، تري كلرو استيك اسيد (TCA) يا بيكلرو استيك اسيد (BCA) 80% تا ۹۰% يا برداشت به روش جراحي مي باشد.

البته به نظر من بهترين، سريعترين و اثربخش ترين درمان ليزر مي باشد.

ليزردرماني دي اكسيد كربن فرآيندي است كه در آن پرتوهاي فروسرخ مستقيماً به طور متمركز به سوي آسيب هاي زگيلي هدف گيري مي شود. بافت آسيب ديده، ليزر را جذب و به انرژي گرمايي تبديل مي كند و به اين وسيله ناحيه ي مورد نظر را تبخير مي نمايد.

آيا بيماري زگيل مقعدي واگيردار است؟

جواب بلي است و در اثر تماس جنسي با فرد داراي زگيل به فرد سالم منتقل ميشود و به همين خاطر اهميت سوزاندن سريعتر زگيل ها را مشخص ميكند. در بعضي موارد هم با اينكه فرد علامتي ندارد احتمال انتقال ازطريق نزديكي وجود دارد.

چه روشهايي براي جلوگيري از انتقال بيماري زگيل مقعدي وجود دارد؟

 در فردي كه دچار زگيل مقعدي است اولين اقدام از بين بردن زگيل هاي قابل مشاهده بوسيله ليزر co2 است.

در مواردي كه نميدانيم فرد آلوده است يا خير بايد موارد زيادي رعايت شود مثلا اينكه فرد با كساني ديگر ارتباط جنسي دارد يا خير و اگر داشته باشد احتمال ابتلاي فرد بالاست  و نبايد با وي نزديكي نمود اما در ساير موارد حتما بايد از كاندوم استفاده نمود چه .... از راه واژن يا مقعد يا دهان و بعد از نزديكي بايد تمام بدن با آب و صابون شسته شود و در نهايت توصيه اين است كه انجام .... با يك نفر و در چهارچوب خانواده انجام شود و اگر متاهل نيستيد حتما به موارد ذكر شده در بالا توجه فرماييد.

منبع : درمان قطعي زگيل مقعد




:: برچسب‌ها: درمان قطعی زگیل مقعد ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: